fredag 20 februari 2009

Svar från Unilever 9 dgr senare

Hej

Vi vill tacka för ditt e-mail med synpunkter angående Unilever och Becel.

Som företag sätter vi stort värde på de reaktioner vi får från våra konsumenter. Det är värdefullt för oss att veta hur konsumenter upplever våra olika varumärken, våra produkter och vår kommunikation.

Vi förstår att du i detta fall är kritisk mot reklamen för varumärket Becel. Givetvis är detta olycklig och vi beklagar djupt att du känner på detta sätt. Vi tar till oss dina synpunkter och vidarebefordra dem till marknadsansvarig. Unilever eller Becel har ingen intention att väcka några upprörda känslor med någon av våra kampanjer.

Har du fler synpunkter eller frågor är välkommen att återkomma till oss igen.

Vänligen
Konsumentkontakt
Unilever Sverige

From: XX
Sent: Wednesday, February 11

Bojkott av Unilever

På grund av Unilevers oetiska marknadsföring av Becel bojkottar jag härmed samtliga Unilevers produkter. Framöver undviker jag Pepsodent, Via, Rexona, Comfort, Axe osv. Detta beslut gäller tills ni ändrar er marknadsföring till vanlig hederlig sådan.

Nedan mer om följetongen Becel
http://www.kostdoktorn.se/claude-marcus-far-hard-kritik-i-dm

Inga kommentarer: