Snacka om koordinerad kampanj nu i försvar för industri fetterna. Samtidigt som Livsmedelsverket försöker att förbjuda annat än margarin i skolan, har Unilever föredrag med "oberoende vetenskapsmannen" Claude Marcus (ni vet han som forskat om överviktigas ansiktsform och som arbetar som konsult åt Barilla och McDonalds) tillsammans med Svenska Kocklandslaget (som altså lagar sin mat tydligen med Becel) och detta budskap som tidigare Becel haft i sin reklamkampanj är det som rakt av presenteras av Engelska Food Standard Agency i en landsomfattande jättekampanj över UK (sammanträffande?).
"Food Standard Agency i Storbritannien drar idag igång en jättekamanj mot mättat fett. Det är som vore man förflyttad tillbaka till 70-talet.
Kampanjen ackompanjeras med stort buller och bång, bland annat med en effektiv skrämselsnutt avsedd att sändas som TV-reklam. När man tittar på den går tankarna direkt till den reklam för Becel som vi kunnat se i svensk reklam-TV de senaste åren. Ni vet den där det blir stopp i sugröret.
SKIS KO-anmäler ICA-kuriren
Sveriges Konsumenter i Samverkan, SKIS, anmäler ICA-Kurirens annonsbilaga för Becel till Konsumentombudsmannen, KO. Kostdoktorn har skrivit fullödigt om denna märkliga bilaga. "
http://blogg.passagen.se/millimetervagor/
Anmälan om vilseledande utformning och publicering av reklam, marknadsföring och text – Icakurirens bilaga 9 februari 2009
http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/marknad/anmbecel_0902.htm
Becel köper ICA-kuriren?
http://www.kostdoktorn.se/becel-koper-ica-kuriren
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar