Jens Lapidus bok "Snabba Cash" har hämtat sin inspiration från verkligheten, när Lapidus hämtat stoff från sin tingstjänstgöring vid Sollentuna tingsrätt. "Verkligheten" blev sedan filmatiserad och just nu går filmen med samma namn på sveriges biografer.
Här ett intressant inslag från filmningen utanför handelshögskolan, ni vet den skola där mycket av de värderingar och det synsätt som etablisemanget bär med sig är bördigt och som sedan så sakteliga sipprar ned även till de "lägre" samhälls skikten. Inte minst sitter snabba cash tänket som en smäck i ffa finans direktörerna bonus filosofi. Att medelklassen mha riskbanker systematiskt rånas har vi exempligfierat i det oändliga just på denna blogg. Snacka om con jobb.
Handels vill dock inte kännas vid någon som helst koppling mellan sin fina skola och den skit som lyfts upp nu med Snabba cash. Så förfrågan från filmteamet att få filma inomhus avslogs resolut av skolan.
Så här ser vi Handels Director of Communications Carina Aspenberg komma ut på trappen för att försöka ta bort filmgänget nu även utanför skolans domäner. Det handlar antagligen om "positionering"? Men visst känns det farligt nära...?
http://www.youtube.com/watch?v=pqGDNnkjOVo&feature=related
Handelshögskolan i Stockholm rekryterar pr-strategen Carina Aspenberg för att vässa sitt varumärke. "Även en institution som Handelshögskolan behöver en tydlig strategi för hur varumärket ska positioneras", säger hon.
http://di.se/Nyheter/?page=/Artiklar/Hon_ska_lyfta_Handels_image.aspx%3FArticleID%3D2008%255C06%255C12%255C288379%26words%3D%26SectionID%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar