torsdag 3 december 2009

Jimmy Lidberg - Bäst i Världen 2009

"Till sist vill jag nämna en sak som gör mig mycket stolt. Inom brottningen har vi ingen ”officiell” världsranking men några av de stora brottningsnationerna och deras medier släpper varje år en ranking över året som gått.

Denna lista grundar sig på Internationella filatävlingar och mästerskap. And guess what? Jag är rankad 1.a i världen i 96kg 2009!

Har faktiskt tänkt en del och detta är något jag verkligen är stolt över. Jag tror inte Sverige har en enda annan idrottsman/kvinna som är rankad 1.a i världen i någon idrott. Kanke Sara Sjöström i smining men annars? Daniel Alfredsson i Hockey, nej Therese Alshammar i simning, nej, någon friidrottare, nej inte där heller. Någon av våra duktiga mma-fighters nej.. Möjligt att någon knipit ett VM-bälte i någon idrott men ofta finns det fler bälten och den placeringen är inte synonym med placeringen på en världsranking om allt samnställs på en och samma lista. Jag kan ha fel, men hur som helst är detta något som är väldigt svårt att uppnå! Att dessutom göra detta i en Olympisk idrott som brottning med flera miljoner utövare världen över! Jag brukar inte sticka ut hakan, men som sagt denna gång är jag stolt! Jag knep förstaplatsen genom att jag den gångna säsongen tagit silver på VM, brons på EM och två guld respektive två brons på filas världstävlingar."
http://www.fightplay.tv/bloggare/jimmy-lidberg/2009/11/24/bast-i-varlden-2009/

läs här vad Dettner har att säga om saken:

Jimmy har varit min klient sedan december 2007 och vi har tillsammans, det är flera potenta hjälpare runt Jimmy, förändrat allt från flexibiliteten, inre och yttre bålstabiliteten, axelstabiliteten och axelstyrkan till styrkan i låga positioner, mobiliteten, kosten och livsstilen.

http://jdettner.blogspot.com/2009/11/jimmy-lidberg-rankad-etta-i-varlden.html

Och Jimmy som kan jag meddela även införskaffat ett eget ex av
Istället för doping : bygg en stark och lätt kropp med rätt kost och hormonellt intelligent träning av Frank Nilsson
http://www.bokus.com/b/9789172411753.html?pt=search_result&search_term=nilsson

fortsätter att förkovra sig i ämnet. Här kan man om man är intresserad läsa mer om sambandet mellan vad vi stoppar i oss och vår hälsa och fysiska prestande.

http://intheendwerealldebt.blogspot.com/2009/11/low-carb-high-fat-diet-fuels-top.html

Inga kommentarer: