onsdag 20 april 2011

What’s Really Worrisome About Treasury Debt: Not Its Rating—Its Interes

So in other words, the United States cannot afford inflation. Or more properly speaking: The United States’ fiscal balance sheet cannot afford to fight inflation.

Think about it: If there is a rise in inflation, then the Federal Reserve would have no other option but to raise interest rates at least a couple of percentage points—

—but the Federal government cannot afford such a drastic rise in rates. Not when a 1% rise in rates translates into an additional $100,000,000,000 in yearly vigorish.
http://gonzalolira.blogspot.com/2011/04/whats-really-worrisome-about-treasury.html

4 kommentarer:

Anton sa...

intressant blogg, skulle vara kul att samtala lite advaita/nonduality någon dag, du bor i västerås va? skicka ett mail på dindag(a)gmail så kan vi träffas för att träffas! (prata, fika, kanske?)

Anonym sa...

Hmm vart har bloggen tagit vägen? Inte uppdaterats på länge =/

Anonym sa...

Kom igen.
Detta har varit mitt standardstopp varje gång jag öppnar explorer...har nog kollat alla länkar....ruggigt bra screening du gör....
kom igen.

Anonym sa...

Hej!

Ser att du också har slutat att blogga precis som jag, och att ditt facebook-konto är borta, när jag gick in och tittade där. Hoppas allt är bra med dig, släng gärna iväg en rad så att jag vet.

Vänliga hälsningar
Kajsa R