torsdag 12 november 2009

Hjältar som kliver fram

Denna fantastiska kvinna jobbar oförtrutet på med att osjälviskt och utan egen vinning hjälpa sina medmänniskor att skapa ordning och reda i den metabolistiska röra som annars våra skattepengar via myndigheter som ex Livsmedelsverket, ivrigt påhejade av konsulter och rådgivare med saftiga konsultarvoden från läkemedels och livsmedels industrin, skapat.

Så jagad, hånad och förtalad som hon varit under alla år för att hon bara sagt som det verkligen är skall ingen människa behöva uppleva. När väl en anmälan till social styrelsen (hon blev anmäld av Dietisternas nuvarande ordförande Elisabet Rothenberg, en anmälan som kunna innebära att hon drabbats av yrkesförbud) avslagits så dyker nu istället primärvårdsdirektör i Västernorrland, Lennart Moberg upp och i realiteten hotar med att hon inte skall kunna verka som den halvtids staffettläkare hon är idag. Hon blev ju som bekant tvungen att säga upp sin fasta tjänst på Njurunda vårdcentral i samband med att Rothenberg anmälde henne.


"Just nu sitter jag i Mariehamn på Åland. Jag ska hålla föreläsning ikväll på Kyrkby högstadieskola, Jomala, se Kalendariet.

I morse var jag på frukostmöte på Riksdagen. Jag höll föredrag för ca 50 personer, riksdagsmän och personal. De var mycket intresserade av frågan, och flera i publiken berättade om sina hälsovinster av LCHF.
Sven Bergström (c), en gammal kamrat från Hudiksvall, hade arrangerat eventet.
Margareta Lundström, sajtvärd på Kolhyudrater i Fokus, följde mig dit och tog några bilder som jag kan ta in här sen."


http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/frukostm%C3%B6te_p%C3%A5_riksdagen

Direktör läser Aftonblöadet, svartlistar Dahlquist
http://intheendwerealldebt.blogspot.com/2009/10/direktor-laser-aftonbladet-svartlistar.html

Inga kommentarer: